В минулому дописі я вже писав про можливі варіанти реформування залізниці: Україна йде європейським шляхом роблячи «вертикальне» розбиття УЗ, проте залишається питання монопольного оператора-утримуваяа залізничної інфраструктури та наявності в державних ресурсів в інвестиції в інфраструктуру. До-речі, нещодавній аналіз ЄБА законопроекту №1196-1 наголошує на цих двох важливих речах. На противагу цьому є американський і досить успішний досвід «горизонтального» розбиття монополіста та декілька вертикально-інтегровані монополії, які конкурують між собою географічно. Нещодавно вийшов блог Тімоті Тейлера про регулювання залізниці на основі праць Расселла Піттмена, в якому він резюмує, що питання реформування залізниці фактично зводиться до питання (забезпечення) достатніх інвестицій в інфраструктуру:
«Thus, the question of how to regulate a railroad seems to turn on this issue of how to get sufficient investment in track and capacity. If, and it's a big if, the government invests enough in this way, then above-the-track competition might work pretty well. Otherwise, it may be more useful to think about the geography that will let a model of horizontal separation work, so that there are multiple railroad linkages between city-pairs with a little backup price regulation for captive customers»
No comments:
Post a Comment