Monday, November 23, 2020

Скільки і на що ми витрачаємось (в порівнянні з Німеччиною)

Буду час від часу ділитись тим, чим займаються і що продукують чудові студенти Київської школи економіки в мене на заняттях. Цього мінітерму в мене в КШЕ вибірковий курс з Аграрних ринків та політики (в КШЕ ми маємо 5 мінітермів тривалістю по 2 місяці кожен). В своєму курсі я намагаюсь якомога далі відійти від стандартних лекцій, а будувати всю роботу над реальними економічними проблемами, відтак в мене майже нема лекцій, а переважно групова робота. Першою темою мого курсу є споживання. Серед іншого, цього разу ми порівнювали та намагались зрозуміти динаміку структури споживання в Україні та в Німеччині. Див. Таблицю нижче. 

Декілька цікавих спостережень, які одразу кидаються у вічі:

1)  Середньостатистичний українець майже половину своїх доходів витрачає на їжу, хоча ця частка дещо зменшується з часом. А середньостатичний німець – всього 12%. За цим показником ми є таки бідною країною.

2)  Не зважаючи на доволі низькі доходи, ми не економимо на алкоголі та цигарках, чого не скажеш про німців

3) Ми ще доволі небагато витрачаємо на житлово-комунальні послуги, німці майже третину свого бюджету витрачають на це. Тобто в нас ще є куди рости цінам на ЖКГ:)

4) Німці значно більше витрачають на відпочинок та ресторани









No comments:

Post a Comment