Tuesday, October 13, 2020

Про портові збори в Україні. Чому і як їх потрібно знижувати

Думав сьогодні продовжити тему створення цивілізованої та сталої аграрної політики в Україні, але перервусь на портові збори, бо вчора Європейськабізнес асоціація вже вкотре підняла важливу для транспортної галузі та економіки тему вкрай високих портових зборів в Україні та дотичну довгограючу тему методики розрахунку портових зборів.

Для широкого розуміння проблеми, залишу тут посилання з короткими коментарями до 3х статтей та дописів, які я свого часу робив на цю тему.

Перша стаття. На VoxUkraine: Тариф спотикання: що не так з портовими зборами в Україні та як їх робити конкурентними

Саме це дослідження стало першим, в якому детально було проаналізовано тарифоутворення в портовій галузі і що збори в українських портах в 2-3 рази перевищують відповідні збори в інших портах регіону та в конкуруючих експортних портах і що збори можна було б зменшити на 63% і як далі рухатись із реформуванням портових зборів

Друга стаття. Теж на VoxUkraine: Як зменшення портових зборів може посприяти економічному зростанню в Україні

Ця стаття стала логічним продовженням першої, в якій ми намагались змоделювати вплив на економіку пропозицій із реформування портових зборів. В результаті отримали, що встановлення адекватного (конкурентноспроможного) рівня портових зборів може прискорити зростання економіки України на 1 відсотковий пункт і що для цього потрібно зробити.

Треття стаття. На Порти України. Коментарі на новий проект методики розрахунку ставок портових зборів.

На початку квітня Мінінфраструктури опублікувало проєкт методики до обговорення. В дописі я спробував пронаалізувати проект методики і де потрібно доопрацювати з урахуванням кращого міжнародного досвіду встановлення ставок портових зборів.

Ну в на завершення – четверта стаття на ЦТС – рейтинг ефективності морських портів України (не на основі перевалки) в 2018 році. Миколаїв в 2018 році був беззаперечним лідером в цьому рейтингу, хоча його ефективність роботи складала близько 81% від потенційно можливої. Одеса йшла другою в рейтингу за 2018 рік із ефективністю в 71%. Південиий, незважаючи на свої глибини, показав тільки 60% своїх можливостей. Цього року я з колегами зробимо апдейт цього рейтингу, буде цікаво. 

No comments:

Post a Comment