Думав сьогодні продовжити тему створення цивілізованої та сталої аграрної політики в Україні, але перервусь на портові збори, бо вчора Європейськабізнес асоціація вже вкотре підняла важливу для транспортної галузі та економіки тему вкрай високих портових зборів в Україні та дотичну довгограючу тему методики розрахунку портових зборів.
Для широкого розуміння проблеми, залишу тут посилання з
короткими коментарями до 3х статтей та дописів, які я свого часу робив на цю
тему.
Перша
стаття. На VoxUkraine: Тариф спотикання: що не так з портовими зборами в
Україні та як їх робити конкурентними
Саме це дослідження стало першим, в якому детально було
проаналізовано тарифоутворення в портовій галузі і що збори в українських
портах в 2-3 рази перевищують відповідні збори в інших портах регіону та в
конкуруючих експортних портах і що збори можна було б зменшити на 63% і
як далі рухатись із реформуванням портових зборів
Друга
стаття. Теж на VoxUkraine: Як зменшення портових зборів може посприяти
економічному зростанню в Україні
Ця стаття стала логічним продовженням першої, в якій ми
намагались змоделювати вплив на економіку пропозицій із реформування портових
зборів. В результаті отримали, що встановлення адекватного
(конкурентноспроможного) рівня портових зборів може прискорити зростання
економіки України на 1 відсотковий пункт і що для цього потрібно зробити.
Треття
стаття. На Порти України.
Коментарі на новий проект методики розрахунку ставок портових зборів.
На початку квітня
Мінінфраструктури опублікувало проєкт методики до обговорення. В дописі я спробував
пронаалізувати проект методики і де потрібно доопрацювати з урахуванням кращого
міжнародного досвіду встановлення ставок портових зборів.
No comments:
Post a Comment